Google Panda Update vs. Google Penguin Updates

Google Panda Update vs. Google Penguin Updates

De SEO community is een buzz dat de afgelopen week met de nieuwste update van Google kwam genaamd Penguin. Penguin kwam aan de einde van vorige week, direct aan de staart van de nieuwste Panda update. Aangezien de meeste van de grote updates in het afgelopen jaar zijn gericht op Panda, nu zijn er veel site-eigenaren zich gaan afvragen wat het verschil is tussen de Panda en de Penguin is.

Google Panda Update Overview:

Deze update is bedoeld om rankings voor lage-kwaliteit sites, die v geringe waarde toevoegen voor de gebruikers-, kopieer de inhoud van andere websites of sites die gewoon niet erg handig te verminderen. Tegelijkertijd zal het zorgen voor betere rankings voor hoge-kwaliteit sites, sites met originele content en informatie zoals onderzoek, diepgaande verslagen, doordachte analyse en ga zo maar door.

Google Panda

In principe zijn Panda updates bedoeld om de pagina’s die geen spam zijn, naar een hogere kwaliteit te brengen. Dit was de eerste boete die inging na het “thin-inhoud“, en de sites die het zwaarst werden getroffen door de eerste Panda update waren van kleinere bedrijven. Gebruikers publiceren tientallen artikelen van lage kwaliteit met trefwoorden die weinig waarden hebben voor de lezers. Veel uitgevers zouden hetzelfde artikel indienen om extra links te krijgen

Panda is een penalty website, wat betekent dat als “voldoende” (geen specifiek aantal) pagina’s van uw site zijn gemarkeerd voor het hebben van dunne inhoud, uw gehele website zou kunnen worden bestraft. Panda was ook bedoeld om scrappers (sites die ander bedrijf de inhoud zou publiceren) te stoppen met veruit het oorspronkelijke auteur van de inhoud.

Hier is een indeling van alle Panda updates en de release data. Als jouw site het verkeer nam in een grote hit rond een van deze tijden is er een goede kans dat het was gemarkeerd werd door Panda

  • 1. Panda 1.0 (aka the Farmer update) op 24 februari 2011
  • 2. Panda 2.0 op 11 april 2011. (Panda invloed op alle Engels sprekende landen)
  • 3. Panda 2.1 op 9 mei 2011 of zo
  • 4. Panda 2.2 op 18 juni 2011 of zo.
  • 5. Panda 2.3 op rond 22 juli 2011.
  • 6. Panda 2.4 in augustus 2011 (Panda gaat internationaal)
  • 7. Panda 2.5 op 28 september 2011
  • 8. Panda 2.5.1 op 09 oktober 2011
  • 9. Panda 2.5.2 op 13 oktober 2011
  • 10. Panda 2.5.3 on October 19/20th 2011
  • 11. Panda 3.1 op 18 november 2011
  • 12. Panda 3.2 op ongeveer 15 januari 2012
  • 13. Panda 3.3 op ongeveer 26 februari 2012
  • 14. Panda 3.4 op 23 maart 2012
  • 15. Panda 3.5 op 19 april 2012
  • Search Engine Land opgerichte deze grote Google Panda update van infographic om site-eigenaren lopen door de vele versies van de Google Panda updates.Veel site-eigenaars klaagden dat zelfs nadat ze wijzigingen in hun sites gemaakt hebben om “Panda vriendelijk” te zijn, hun sites niet automatisch zagen herstellen. Panda updates gebeuren niet op regelmatige tijdstippen, en Google index niet opnieuw elke site elke keer, dus sommige site-eigenaren werden gedwongen om te gaan met weinig verkeer gedurende enkele maanden tot dat Google kwam rond om opnieuw te kruipen van hun website zodat het kennis kon nemen van de positieve veranderingen.

    Google Penguin-update overzicht:

    De Google Penguin update werd gelanceerd op 24 april. Volgens het Google blog, Penguin is een “belangrijk algoritme verandering gericht op webspam. De verandering zal rankings afnemen van sites waarvan wij denken dat zij de bestaande kwaliteit van de richtlijnen van Google overtreden. “Google vermeldt dat typische black head SEO tactieken zoals keyword stuffing (lang beschouwd webspam) in de problemen kunnen komen, maar minder voor de hand liggende tactiek (link opnemen irrelevant uitgaande links in een pagina van de inhoud) zou ook leiden tot Penguin naar uw site te markeren zegt Google.

    Sites die beïnvloed zijn door deze verandering zijn misschien niet makkelijk te herkennen als spam, zonder diepgaande analyse of expertise, maar de rode draad is dat deze sites veel meer dan with head SEO te doen, we geloven dat ze betrokken zijn bij webspam tactieken om zoekmachine rankings te manipuleren.

    Site-eigenaren moeten zeker hun Google Webmaster accounts controleren op berichten van Google waarschuwingen op spam activiteit en een mogelijke straf. Google zegt dat Penguin heeft ongeveer 3,1% van de vragen beïnvloed (in vergelijking met Panda 1.0 ‘s 12%). Als je zag de hoofdverbindingen verliezen tussen april 24 en 25 april, is de kans groot dat Penguin de boosdoener is, en ook al kwam Panda 3.5 uit rond dezelfde tijd.

    Helaas heeft Google nog geen schetsen wat precies Penguin wordt, zo veel site-eigenaren die werden negatief beïnvloed in het donker over waar ze mis gaan met hun SEO site. Velen in de SEO community hebben gespeculeerd dat een aantal factoren zijn die bijdragen aan Penguin zoals:

    • 1. Agressieve exacte-match anchor-tekst
    • 2. Overmatig gebruik van exacte-match domeinen
    • 3. Lage kwaliteit artikel marketing & blog spam
    • 4. Keyword stuffing in de interne / uitgaande links

    Het is belangrijk om te onthouden dat Panda een algoritme update is en geen handleiding straf. Zoals altijd is het verstandig om niet in paniek te raken als u een teruggang in het verkeer ziet. In het verleden is het na een grote update van Google zoals deze weer allemaal goed gekomen. Als je denkt dat je SEO-straf als gevolg van ofwel de Google Panda of Google Penguin updates is, neem dan contact op met je SEO-service provider om je te helpen om de problemen op te lossen.

    Of neem direct contact met ons op en wij verhelpen j direct. Wij herstellen de positie zoals die was.